En artículos anteriores, os explicamos cómo participar en reuniones en inglés si eres la persona que la organiza (el chair of the meeting). En esta ocasión, compartimos aquellas expresiones que puedes usar si eres un asistente a la reunión y no la persona que la dirige.
Presentarte (si no te conocen) y realizar tu exposición:
For those who don’t already know me, my name is …
Let me quickly introduce myself for those who I haven’t met before. My name is …
Today, I’d like to discuss (topic) and suggest a few alternatives to…
I’m here today to explain my team’s research about…
Firstly…, secondly…, thirdly…
My presentation will be quite brief.
Let me show you a document that will make everything much clearer.
Interrumpir educadamente:
Sorry to interrupt but I’d like to say something.
Sorry to interrupt, but I’d like to hear some other views on this.
May I just add something here?
Pedir una aclaración o más información:
Sorry, could you repeat that please?
Would you mind clarifying this point?
Can you go into further detail on this please?
Para evitar interrupciones:
Please let me finish what I was saying
Could I come back to that later?
Mostrar conformidad o disconformidad con la intervención de otra persona:
I agree with you a hundred percent.
You’re absolutely right.
I’m afraid I can’t agree with you.
I’m sorry but I disagree.
I see your point, but…
I understand where you’re coming from, but…
En nuestras formaciones, cómo dirigir reuniones en inglés es uno de los role-plays que se trabajan más en profundidad. Si tienes interés en formarte para mejorar tu inglés laboral, ponte en contacto con nosotros.