L’aprenentatge d’idiomes, com moltes altres coses de la vida, està canviant. Fa uns dies us compartíem una primera entrada en el nostre blog sobre les noves tendències en l’aprenentatge de l’anglès, que continuem aquí.

Una altra de les tendències més populars actualment és la necessitat d’oferir cursos personalitzats. Cada vegada són més els estudiants que, per motius de treball o personals, no poden assistir a un curs estàndard de dos dies a la setmana o fins i tot de cap de setmana, però sí volen millorar el seu anglès i fer-ho de forma ràpida. Per aquest motiu, malgrat que les nostres classes no sobrepassen els deu alumnes, NELC també ofereix cursos en què l’estudiant està sol amb el professor i se centren en les seves necessitats específiques i individuals. Des de la planificació d’una presentació o una conferència a la preparació d’un examen, ajudem als nostres estudiants a ser competents en aquest tipus d’habilitats. A més, és molt important que l’instructor estigui familiaritzat amb el món dels negocis i els requisits necessaris que calen per triomfar en l’àmbit professional, és necessari que el docent pugui interactuar amb l’alumne a un nivell que va més enllà dels temps verbals o la pronunciació. Els dies en què l’aprenentatge d’idiomes estava centrat en el professor, s’ha acabat. Actualment, el realment important i valuós és una educació que giri al voltant de les necessitats de l’alumne.

Això ens porta a un dels problemes més comuns que sofrim els que parlem un idioma d’origen llatí i intentem aprendre l’anglès. Normalment, tots tenim tendència a quedar-nos amb les estructures gramaticals que ens resulten familiars. El problema amb l’anglès és que incorpora estructures de diferents idiomes i per tant, aquesta falta de familiaritat ens empeny a defugir l’ús de phrasal verbs o fins i tot del verb to get. Per aquest motiu de vegades tenim dificultat per entendre una conversa entre anglesos malgrat que parlem l’idioma amb certa fluïdesa. Aquest és un altre dels costums que intentem corregir a NELC.

D’un temps ençà, hem detectat un augment de la demanda per part de les empreses per realitzar auditories lingüístiques amb la seva plantilla, és a dir, identificar quines són les necessitats reals de comunicació en anglès del personal i proposar-los una estratègia per cobrir-les. Una de les nostres experiències en aquest sentit ha estat amb un reconegut bufet d’advocats. Aquesta empresa ens va demanar que avaluéssim i identifiquéssim les necessitats dels seus treballadors en termes lingüístics i els proposéssim un pla per corregir-les. Cada vegada més, les empreses busquen un soci estratègic que pugui ajudar-los en aquest sentit.

Si vols escoltar l’entrevista que els hi va realitzar als nostres socis, John Power i Cristina Pascual, l’equip d’English Radio BCN pots fer-ho aquí.